måndag 10 juni 2024

Sommar på gång

 



Nog känns det som att sommaren redan är här. Jag behöver ut och gå och när solen lyser och det är varmt då passar det bra med en promenad. Gamla järnvägen mot Borås är perfekt för det. 

Det finns massor av fina blommor längs gångvägen. Midsommarblomster i full blom, undras om det kommer finnas några kvar till midsommar. 

Vårt yngsta barnbarn Alvin fyllde 4 år den 23 maj, men det firades med ballonger, presenter och glass på Mors Dag istället. Tänk vad tiden går, det är på barnbarnen vi ser att även vi blir äldre. 



På lördagen var det dags för Bakluckeloppis på torget. Ett bra sätt att bli av med det man har för mycket av. Varmt var det och sol vilket säkert gjorde att det också var mycket folk ute.
 

I trädgården växer det som bara den och där upptäcker jag blommor, som jag hade glömt att jag hade sått. Kommer inte ihåg vad de heter. 🤔  Men vacker blå färg har de.


Ingemar har jobbat hårt i trädgården med att rensa ogräs och kant gräva, medans jag känner mig onyttig, som bara ligger på soffan.  Så snyggt det blir. Min rygg förstör mycket för mig, men snart är det dags för ett besök hos sjukgymnasten.
 

På himlen kan man se fina moln och kanske också se figurer i molnen. Jag tycker det vänstra molnet ser ut som en nallebjörn. Någon som kan se fler figurer?

I skolan fick eleverna en ledig dag, då lärarna hade utbildning. Då kom Noel till oss och passade på att prova fiskelyckan.


Och visst hade han tur, 3 fina abborrar som farfar hjälpte honom att flå.

Jag som älskar blommor, blir så glad när de plantor jag fått tar sig så bra. Visst lyser liljorna bra mot rosenbusken som redan börjat blomma. Allt är så tidigt i år, ca 3 veckor tycker jag. Rosorna brukar börja lagom till min födelsedag den 18 och nu är de i full blom redan.



Det blir en resa till Frösön för att gratta vår sista student, på ett tag. Mer om den resan kommer i nästa inlägg.

1 kommentar:

  1. Vilka fina sommardagar vi har haft även om det svängde ordentligt i vädret nu i veckan. Den här tiden kan jag faktiskt sakna en trädgård även om vi känner att det var alldeles rätt beslut att flytta till lägenhet. Ha det fint på er husbilstur!

    SvaraRadera