torsdag 18 juli 2024

Vi besöker husbilsvänner

 Nu är husbilen klar och jag vill ut och åka. Hade tänkt åka på söndagen, men som vanligt i år, så regnade det. Vi fick i alla fall syn på en fin regnbåge över stan.


När vi höll på att packa in i husbilen fick vi överraskande besök av en liten fågelunge, stor som en blåmes. Varken jag eller Ingemar vet vilken typ av fågel det är. Vi kunde öppna fönstret så den kunde flyga ut.


Vid middagstid kunde vi ge oss iväg och nu har vi riktningen mot Örebro.


Vi skulle besök våra husbilsvänner från tiden vi var i Grekland. Tänk så mycket minnen vi har både från Greklandsresan, men även från Sicilien och Spanien där vi träffats.
Väl framme på deras sommarställe i Born, som ligger lite norr om Nora, blev vi bjudna på kaffe med hembakad sockerkaka.


Lite senare ställde sig Benny vid grillen och fixade köttet till middagen.


Flankstek med stekt nypotatis och grönsaker, så gott!!


Vi sov över nära deras hus och på natten kom några rejäla skurar som väckte oss. Vi lämnade våra vänner vid lunch tid och for vidare.
For till Nora och tankade HB, tyvärr så glömde Ingemar sitt bankkort i automaten, när vi gick in på ICA och handlade. När vi senare upptäckte det så ringde vi och spärrade kortet. Nu blir det jag som får stå för utgifterna. 😄
Vi åker småvägar och kommer förbi Arboga och sedan till Alberga där Stora Sundby slott ligger. Vi stannar och går en kort promenad i omgivningen. Visst hade det varit roligt att gå in, men tiden fanns inte och det var ett oplanerat besök.


Ett vackert slott med massor av torn. Sveriges vackraste slott stod färdigt 1848 och det var Carl De Geer och hans hustru Ulrica som flyttade in i slottet med 4 torn, som symboliserande årstiderna och 12 mindre torn för de 12 månaderna och 52 rum för årets veckor samt med 365 fönster som var kalenderns alla dagar. Fy för att putsa alla dessa fönster.


Hade jag vetat att de sålde så mycket fint kött så skulle vi ha sökt upp butiken.
Nu får det bli ett besök en annan gång och mer planerat.


Vi fortsatte på småvägarna genom det fina landskapet. Massor av åkrar med både korn och vete, men ingen sol.


Jag hade hittat en nattplats på Park4nigth i Stjärnhov vid sjön Båven och dit styrde vi. Vi hade tur som fick en av de fem platserna.


Lite surt i backen pga allt regnande, men vi stod bra tillsammans med en Holländsk husbil.


Här fanns en fin badplats med bra nedgång för mig med dåliga ben och rygg, men vi hade glömt våra badkläder hemma, så något bad blev det inte. 😕


Båven ska visst vara en av Sveriges största vildmarkssjö, med en massa fina fåglar. Vi fick tyvärr inte syn på några.


Sov gott gjorde vi och vaknade utsövda. Så här ser resvägen ut.


Nu var det vart vi skulle åka idag? Vart det blev får ni läsa om i nästa inlägg. 😄

4 kommentarer:

  1. Så skoj gör er att äntligen komma ut och rulla med husbilen! Själva kom vi hem för ett par dagar sedan så nu är det tvätt och städ kvar… Det är alltid skoj att träffa husbilsvänner, enkelt och okomplicerat. Nu får vi hoppas ni får hyfsat väder på er tripp i sommarsverige. Den här sommaren har ju annars bjudit på mer regn än vad dom varit önskvärt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Kärleksbesvärjelser
      2) lösning och bot mot all sjukdom
      3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
      4) Äktenskapsbesvärjelser
      5) Graviditetsbesvärjelse
      6) Uppbrottstrollformler
      7) Dödsbesvärjelse
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning

      Radera
  2. Ja vi har visst valt rätt dagar för vår resa. Solen ska skina och varmt ska det visst också bli.välkomna hem från er resa som vi följt. Så otroligt många fina bilder ni tagit.

    SvaraRadera
  3. Nästa gång får ni stanna till i Arboga vid Götlunda glass, god glass. Tack för tipset om den butiken, vi kommer kanske den vägen och då blir det nog ett stopp där.

    SvaraRadera