måndag 15 juli 2024

Äventyrsland, oväder och svamp.

 I våras fyllde barnbarnet Stella 10 år, som alltid visste vi inte vad vi skulle ge henne i födelsedagspresent. Till slut kom jag på att en upplevelse på äventyrslandet i Borås kanske skulle passa. Och varför inte ta med storebror Liam som fyller 13 år till hösten. Beställde presentkort på https://www.upzone.se/stader/boras/  Tyvärr så blev familjen sjuk och vi fick skjuta upp besöket. I förra veckan var det dags för ett nytt försök att besöka äventyrslandet och den här gången valde vi rätt dag.


Väl på plats var det dags att välja rätt stl på handskar ….


….och på hjälmen.


Det var många som skulle prova på trädklättring och nu var det dags att ta på sig selen.


Sedan fick alla testa på att sela fast sig och förflytta sig. Stella började med en lägre bana.


Inte lätt att balansera på rörliga föremål.


Johanna hade "svampögonen" med sig.

 

En näve kantareller säger vi inte nej till.


Liam var inte höjdrädd så han testade allt.


Efter 2 timmar högt upp bland trädens kronor var det dags att avsluta dagens äventyr. Jag kunde gå med hela tiden, men det var inte lätt att fota eller filma, när de är högt upp. Vi hade tur med vädret, men ångrade att vi inte tog med fika, för det fanns bord och bänkar att sitta vid.


Därför avslutade vi dagen med ett besök på  Mac Donalds.

Dagen därpå fick vi ett ordentligt oväder över Västra Götaland, vi valde rätt dag för att klättra i träden.


Det blev en ordentlig översvämning i trädgården. Tror inte vi har haft så mycket vatten någon gång tidigare.


I söndags passade vi på att ta en tur ut i skogen, man ser ju på FB att många plockar svamp och nu blev även vi sugna. Och visst fanns det svamp = kantareller. 😀
På 45 minuter hade vi plockat 2,3 kg, rensade lite halvdåligt i skogen och resten gjorde Ingemar hemma.



Vi behövde inte gå så många steg från bilen, här åker inte så många bilar så de är ganska ok att plocka dem. Däremot gillade inte min rygg att plocka svamp, tur jag hade tabletter med mig.


Nu är svampen rensad och vakuumförpackad samt ligger i frysen. Ingemar har nu polerat och vaxat husbilen, dessutom städat den. Dags att göra en husbilsresa snart? 😀




3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni fick och absolut, att ni valde rätt dag. För jösses så mycket regn ni fick dagen efter. Ni är duktiga på att plocka svamp. Några svampögon har vi inte men det är roligt att gå i skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Kärleksbesvärjelser
      2) lösning och bot mot all sjukdom
      3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
      4) Äktenskapsbesvärjelser
      5) Graviditetsbesvärjelse
      6) Uppbrottstrollformler
      7) Dödsbesvärjelse
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning

      Radera
  2. Vilken trevlig aktivitet med barnbarnen. Kanske en bra idé för våra pojkar. Bra födelsedagspresenter då de inte behöver en enda pryl till. Nu är vi på väg hem efter vår Norrlandsresa och vi riktigt längtar ut i svamp- och blåbärsskogen.

    SvaraRadera