lördag 5 augusti 2023

Bara tråkigheter

 De senaste veckorna har varit jobbiga. Under en månad har jag haft stora problem med njuren och mina muskler i ryggen, ibland har jag inte kunnat säga vilket det har varit, men ont har det gjort och jag har tillbringat många timmar på soffan och med starka värktabletter.....vilket inte är likt mig. Nu har jag besökt läkare och de tror det är njursten, så jag inväntar kallelse till röntgen.

Mitt uppe i allt får jag en fråga om mitt telefonnummer från en person, som jag vet inte hade det. Jag svarade och skulle skicka en kod (som kom på telefonen)vidare, för personen var med i en tävling på IKEA och skulle ringa tillbaka när det var klart. Det skulle jag ju inte ha gjort! Nästa dag kunde jag inte komma in på FB! Det visade sig att jag hade blivit hackad. På telefonen kunde jag skapa en ny sida men det visade sig att på datorn gick det inte och jag som är beroende av min dator. 

Ringde min datakille Robert, som kom och fixade med datorn, men det visade sig att min dator , som varit ganska seg, inte hade utrymme längre.....alltså var jag i behov av en ny och starkare dator.


Robert hade en hemma hos sig, som jag köpte och nu ska jag lära mig den. Vi kan ju inte åka söder ut utan att ha en dator med, som jag kan blogga på. Många timmar har han offrat på sin semester, för att fixa med min dator och sedan den nya, nu får vi hoppas på att allt ska vara OK.

Jag som också hade börjat med utförsljning av mina tyger, men där blev det också stopp, jag orkade ju inte engagera mig, men lite tyger har jag sålt. 😀 Blir jag bra i ryggen så får jag väl annonsera igen. Eftersom min FB sida försvann så har nog även denna försvunnit. Jag har öppet 11-15 om någon skulle vara intresserad och här finns inte bara tyger utan även en del stickade dockkläder. 


Sommaren har inte blivit som tänkt och inte vädret heller. 😒 
Vattnet stiger i sjön och snart får vi väl plocka upp bryggorna igen. Nu önskar vi sol och det gör nog fler av oss. 
Jag lyckades göra ett inlägg från nya datorn. 😀
Ha det gott alla.



1 kommentar:

  1. Inte skoj att ha ont och speciellt inte att inte veta vad det beror på! Hoppas det rättar sig till. Att datorer är färskvara har vi också blivit varse men inte är det kul att behöva lära nytt men det brukar ju bli bra i sista ändan. Oj, så mycket tyger du har! När jag flyttade från Varnhem hade jag två garderober med garner och tyger jag inte behövde och de skänkte jag till en grupp i en kyrka här som sydde och stickade till ett barnhem i Rumänien. Så skoj att få se vad de hade åstadkommit.
    Ska bli kul att ses i morgon!

    SvaraRadera