tisdag 8 juni 2021

Besök och jobb

 Snart är vi klara med trädgården. Ingemar grävde kanterna runt landen. Hos grannen skulle det vara studenten och eftersom våra tomter går ihop, så är det ju kul om det är snyggt även på vår tomt.



Första stora Vallmon har slagit ut och vi kommer att få njuta av flera då det är fullt av knoppar.


Förra helgen var vi och besökte det 7:de barnbarnsbarnet, lilla Charlie 3 månader. Naturligtvis ville vi ha en bild på oss alla.... 4 generationer. 😀 Tänk att man har fått vara med om att se barn, barnbarn och nu barnbarnsbarn växa upp. 💖


Den 2 juni 2013 kom det första barnbarnsbarnet Lily  Idag är hon 8 år. Tyvärr så har vi inte kunnat vara med på kalasen de sista åren, så bilden är från 2016. Numera är hon ju också en skoltös. 😃

bilden från 2016.

I veckan fick vi också besök av husbilsvännen Wiwi-Ann med kompis. Så trevligt att man äntligen kan få träffas igen. Det blev en fin pratstund om resor och annat.


Badväder har det också blivit, fast inte för mig, jag tycker nog jag vill ha minst +20 innan jag vill doppa mig. Den låga temperaturen avskräckte dock inte barnen, som simmade och dök i det ca + 15 gradiga vattnet.


Sen behöves husbilen fixas. Dekorlisterna vi köpte i våras skulle på, innan vi kunde ge oss ut på någon resa. Även den bak hade börjat lossna. Nu är de satta på plats och nu kan vi börja planera resan.


Sommaren har äntligen kommit och det med "stormsteg" + 25 visade termometern. Om den fortsätter så till midsommar är nog inte troligt. Så roligt för de som tar/tagit studenten, sol och värme.....vad kan de mer begära. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar