måndag 21 juni 2021

Kalas i dagarna 3

Så skönt att komma hem till en blommande trädgård. Värmen, som kom, gör att allt frodas och blommar, även ogräset. Bara att sätta igång och se över vad som behöver göras efter en veckas bortavaro.


Idag kom även lillebror Michael hem för att sova över, som han väntat på länge.
Anna (hans assistent och mitt bb) är populär. Det blir många kramar innan han säger: Anna....nu får du fara hem. 
                                                                       
                             


Idag fick han hjälpa till när Ingemar skulle knipsa av en del pinnar.

   

Så har ännu ett år gått och jag har blivit 78 år.....men känner mig som 50-60 i hjärnan, men inte i kroppen, så nog märks det att man blivit ett år äldre. Kroppen börjar strejka mer och mer.
På fm kom dottern Lena förbi med paket, jag som inte önskat mig något, men hon är bra på att köpa det man inte visste man behövde. 😍


På em kom Mathias med familj, med blommor och choklad. De passade på att bada för nu var det varmt i vattnet.


Även Tomas med familj kom med present. Farfar har en ny stor kikare och barnen har fått ta över den gamla kikaren. Undras vad Noel tittar på?


Kan det vara de solbadande på en SUP?


Av Lena fick jag en tjusig lykta, men den var nog magisk för vi såg 2 ljus hur vi än tittade och jag vet att jag bara hade satt i ett ljus. På kvällen kom kompisarna Annica och Thomas över på ett glas vin och en bit smörgåstårta.


Eftersom vattnet nu hade blivit varmt och värmen ute kom upp i +33 gr, då behövs ett avsvalkande bad emellanåt. 
Jag har med åren blivit lite av en badkruka. Förr kunde jag gå i fast det bara var +12 till 15 gr. Idag väntar jag tills det har kommit upp på +18 och när vi tog första doppet var det nog över +20gr. 



Full fart har det varit i dagarna 3 och nu var det Peter med familj, som består av 7 personer, som kom.


De hann med lite bad från flotten och besök i lekparken vid ställplatsen i stan. 



Vi hämtade Noel, så kul när kusinerna kan träffas.


Nu är nästan alla röda vallmo överblommande, men då kommer de rosa med massor av knoppar.


Söndagen kom med samma strålande väder och värme. Bad på fm, men vid 16 tiden började molnen hopa sig och det började blåsa. Trodde nästan det var en tornado för så tog det i. Grenar föll från träden och krukorna hos grannen gick sönder, saker flög runt från altanerna.


Det vackra vädret försvann snabbt och det gick nästan inte att se till stan.


Regnet gjorde illa vid alla mina stora växter.    


Det blev lite trädgårdsarbete efter ovädret.
En trevlig helg med nära och kära vad kan man mer begära. Jag som inte hade väntat mig någon uppvaktning alls.
Tack alla och kram!


1 kommentar:

  1. Så härligt att kunna umgås med nära och kära igen! Det är bara att hoppas att det får fortsätta så här även efter sommaren!

    SvaraRadera