torsdag 21 februari 2019

Vin är bra mot.....och Hästgården.

Från ställplatsen/parkeringen vid borgen i Fuengirola for vi vidare till Hästgården El Rengo. Det är nu några år sedan vi var här sist och vi hade hört att det var en nyordning på ställplatsen och restaurangen hade fått ny personal....självklart var vi nyfikna.


Nu får man stå även på den övre platån och det är nog tur det för det var fullt på de ordinarie platserna. Vi behöver inte el, så valet var lätt. 😀 
Paco känner vi igen, han har varit här i flera år, och är den som numera driver ställplatsen och priset är detsamma 5€.


Givetvis blev det fika i solen.


Benny och Ann-Kristin skulle gå och tvätta någonstans inne i Fuengirola, vi hängde med, men gick till Miramar shoppingvaruhus istället. Gångvägen känns igen.


Nu har de gula bollarna, Mimosa, börjat slå ut.


I varuhuset blev det besök på CA, som hade rea. Det blev en hel del inköp av kläder, både till mig och barnbarnen, så svårt att låta bli att handla till de små.
På hemvägen plockade vi lite av Mimosan.


På kvällen ville vi testa kocken i restaurangen. Redan klockan 18.00 var vi hungriga, men vi var tvungna att vänta till 19.00 för köket öppnade inte förrän då. Inte blev vi besvikna heller....fläskfilé i gorgonzolasås med pommes eller grönsaker och till det en flaska rött för 28€/2 pers, vi var mycket nöjda och mätta.


Vi använde våra ben för att ta oss till restaurangen, vissa använder hästen 😁 men så klart vi är ju på hästgården. 


Hos Benny hade vi läst i Svenska Magasinet om att vin är bra mot förkylning. Och jag som har avstått, för att inte lägga på mig för många kg. 😀 Kanske därför jag fick en dunder förkylning, som varat i 7 veckor....dags att börja ta ett glas igen. 😁


På restaurangen fick vi ett gott vin och jag fick adressen var vi kunde köpa det....inget Lidl vin här inte. På onsdagen när Benny och Ann-Kristin åkt, blev det en långpromenad, för att hitta affären och sedan bära hem några flaskor. 


Passade också på att besöka några Kinesbutiker på vägen och där hittade jag naturligtvis mer garn och nya överdrag till mina kuddar....för 2.60 €/st kan jag inte sy dessa.


Vi är ett tiotal svenska bilar här och på eftermiddagen blev det Sifferkubb/Mjölkky på planen framför husbilarna. Flera av deltagarna har vi träffat tidigare, men många var också nya ansikten.

Det var ett kul spel som många kan delta i, såg att det fanns på Clas Ohlson, får nog ta och köpa ett när vi kommer hem.
Nu blir vi en natt till här på Hästgården pga skidor på TV, sedan kör vi så sakta mot Portugal.
Idag endast +15 och mulet, inget solande. 😒

Shopping Smiley

3 kommentarer:

  1. Gott att se att Mimosan har börjat komma igång på riktigt. När vi var där såg man bara gröngula bollar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det, fast egentligen är det väl en sorts Acacia har jag läst någonstans. De små bollarna är så söta och jag kan inte låta bli att plocka några kvistar. 😁

      Radera
  2. Mysigt ser ni ut ha det. Vilket fint kuddöverdrag, gillade det skarpt, bra fynd du gjorde.
    Kram till er

    SvaraRadera