onsdag 13 februari 2019

Ny spis och nya mål

I måndags lämnade vi Kurre på Dream Hill, men innan vi sa hejdå körde han oss till en ferretería, för inköp av gasoltub till vår nya minispis. Det var ju inte så lämpligt att ta med själva gastuben på planet.

Innan vi for vidare gjorde vi en ny sväng till Leroy i Zenia för inköp av vad jag kallar grytunderlägg, som jag sett att Kurre hade över sin diskho. Det var dyrt, men så smidigt att kunna rulla ihop det eller bara använda halva.



Då kan man också ha det som diskställ 😁


Nästa stopp blev på ställplatsen i El Pinet och den här gången var där ganska fullt med bilar. Ställplatsen är ganska ny så allt är nog inte riktigt färdigt. Många klagar på att det är för lite toaletter och duschar, men vi har väl alla egna toaletter och duschar i husbilarna. 🤔 Vi använder mycket sällan de offentliga toaletterna eller duscharna....kan nog säga nästan aldrig...så för oss var det ok att bara kunna tömma och fylla vatten.



Tisdag var det ett efterlängtat besök hos min frissa. Nu ska jag väl klara mig några månader. Så synd bara att jag måste åka ända hit till Spanien för att få tag på en hårfrisörska, som klipper mig som jag vill ha det. Jag har nu varit hos Urban Look sedan december 2011 och kommer nog fortsätta så länge vi åker söder ut. 😍



Under tiden jag var hos frissan hade Ingemar koll på sportresultaten och det var sen eftermiddag så vi åkte bara tillbaka till Torrevieja och grusplanen. Här stod husbilarna utspridda, polisen gjorde en runda på kvällen och tydligen är det ok att stå här. Åter en dag med strålande sol och ca +18 grader.


Nu är vi på väg söder ut och vår "Berit" vill att vi ska åka över Lorca, så vi tar den vägen. Massor med odlingar av grönsaker, bl a är det dags för skörd av kronärtskockorna nu. 
Lorca känns igen på sina kullar strax innan man kommer in i själva stan. 😁



Det första stoppet blev vid en ställplats i 
Huercal-Overa N37 23 52 W001 52 48 där vi passade på att ta en sen lunch. En stor grusplan med gångavstånd till centrum, VA och gratis. Vi väljer ändå att fortsätta mot Roquetas de Mar där vi ska ha tag på en Fiatverkstad, det är dags för den årliga servicen. 



Nu är det mer kuperat runt omkring och trafiken flyter bra. 



Vi närmar oss Roquetas de Mar och nu vill GPS "Berit" att vi ska svänga ner på en mindre väg....en genväg så klart....men den tunneln åker vi inte genom endast 2,4  hög.😮 Det blir för Ingemar att backa och försöka vända. Vi hamnar åter på fel väg och får köra ett antal km extra för att till slut komma rätt.
Vi hittade till slut en Fiatverkstad och i morgon torsdag ska vi dit.  Nu kör vi till konserthuset i Almeria och parkerar för natten.
N36 49 28 W002 26 36

3 kommentarer:

  1. du är alltid så fin i håret när du har besökt din spanienfrissa. ska det verkligen inte gå att hitta nån annan som kan klippa dig så där?

    SvaraRadera
  2. Så fin du är! Hoppas att vi ses snart, vi är på väg....kram

    SvaraRadera
  3. Ser härligt ut att vara ute på rull! :) Just nu hänger vi på mässan Caravan Stockholm, och då blir man ju sugen ... ;)

    SvaraRadera