söndag 8 oktober 2017

Utflykt

Morgonen på Frösön kom faktiskt med sol....men ingen värme, som jag kan skryta med. Saknade mina vantar. 😒


På fm åkte Ingemar och Stefan iväg med Stefans "bubbla" från (tror jag) 1962 och som han själv, under många år, mekat med och nu hade den klarat besiktningen. De skulle på en försäljning av  bl a begagnade bildelar.


Nu fanns det ju även en hel del annat till försäljning också.


Jag och Anna-Lena åkte till en affär där de både visade hur man gjorde handtryckta tyger och sålde diverse alster. 
Det var inga normala priser.... inte för mig i alla fall. Kuddar kostade mellan 800 och 1600 kr st. 
Jag hittade några stuvbitar för en 100 lapp, som kan räcka till ett par löpare och kanske en framsida på en kudde, det var pris mer i min smak och för min plånbok. :)
Kul att ha sett det i alla fall....och visst fanns det mycket fint.



Sedan åkte vi hem för att äta lite lunch, det blev svampsoppa, som jag hade haft med hemifrån. A-L packade en fikakorg och sen for vi iväg till Husås.


Där har de en byggnad för förvaring av Skootrar, maskiner och allt annat, som man inte gärna vill slänga, men ändå kan ha andvändning av. 😀


Där träffade vi Anna-Lenas föräldrar, Kurt och Barbro. Sen blev det fika med hembakat i solen. 


Vi fick selebert besök av gårdens djur 😁 de var väldigt nyfikna på oss.


Vi fortsatte till stugan vid Hårkan en bit bort. Anna-Lena skulle kolla en ev vattenläcka inne.


Utanför och runt huset växte det massor av lingon. Synd vi inte hade lingonplockaren med, men sen kom regnet och det är ju inte så kul att plocka bär i regn.


Efter regn kommer solsken.....och regnbågen så klart.


Hugo visade oss sin trädkoja han byggt tillsammans med kusinerna.


Tillbaka till Frösön, där det blev middag och TV-koll


Senare kollade vi lite bilder från deras semester i Kroatien i Augusti, innan vi gick "hem" till oss.
Skönt att ha sitt hem med sig, när man hälsar på släkt och vänner.


6 kommentarer:

  1. Vilken fin bubbla sonen hade. Att det inte sved för honom att sälja den. Ni ser ut att ha haft det härligt tillsammans där.

    SvaraRadera
  2. Men int sälj han väl Bubblan? Ni är ordentligt påklädda ser jag......här nere är det varmt och skönt...Kram till Er!

    SvaraRadera
  3. Frösön är fint. Vi var mycket i Jämtland när jag var barn och tonåring. Jag har dukar och andra tryck, från något som då hetta Frösö-tryck. Du kanske besökte en efterleva till det. Då hade de stora tryckstenar och screentryck, som var spännande att få se.
    Alltid kulla att träffa barn och barnbarn.

    SvaraRadera
  4. Vackra höstbilder. Jag har aldrig varit där, men vi skickar mängder av fakturor, till någon inscanningscentral som finns där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frösön och även resten av Norrland är vackert.....men kallt vid den här årstiden. :)

      Radera