fredag 31 maj 2013

Tidningen Caravan


Sitter vid datorn och kan inte göra så mycket annat med min hand, men i går kom tidningen Caravan från CC.... aha... kanske något att läsa.J 
Jag tycker den mest handlar om husvagnar, men den här gången fanns det mycket att läsa i den. Det fanns flera artiklar angående husbilar, många kända artister satsar numera i en husbil, mer finns att läsa här.



Vi har under tre år åkt själva ut i Europa, nu finns för de som känner sig osäkra, en möjlighet att åka i grupp, på safari med husbilen.
Det är Carola Eklundh och Anders Witt som startat ett företaget Husbilsafari.se
här kan man få ledning och hjälp med det mesta inför en resa. 



Ett annat intressant reportage, för mig, var det om en vävstuga mellan Finspång och Skärblacka efter väg 215. 
Där någon stans ligger Björke Vävstuga,
om den kan du läsa här
Dit kommer nog nästa resa att gå om vi nu får husbilen klar någon gång.


Nu har jag suttit här i flera timmar och är ganska trött på datorn, 
så nu ska jag ta och vattna mina blommor 
och ta en tur runt i trädgåden....det kan jag i alla fall. J
Ha det gott



5 kommentarer:

  1. Den ramlade ner i brevlådan hos oss oxå. Vi har ännu inte åkt över nån gräns och har nog aldrig sett så mycket av Sverige. För det är fantastiskt! Läste emellertid artikeln med stort intresse.
    Var rädd om din hand och njut av sommaren.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Bästa tidningen ;) Läs lite extra om "Mäktiga Lyft" sid 40 och "Gammal idyll..." på sid 42. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Björkö vävstuga kan jag verkligen rekommendera. De har mycket snyggt där.Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Björkö ska ni absolut åka till!

    Trevligt ställe med fina produkter!

    Britta och jag växte upp grannar och skolkamrater!

    Kolla deras blogg: Linneskåpslycka, favorit hos mig!
    Lev väl!

    SvaraRadera
  5. Visst finns det massor av ställen som man vill besöka. Känns bara som sommaren är alldeles för kort för att man skall hinna med allt man vill. Däremellan ska man sköta hus och tomt, träffa familjen, passa barnbarn. Vi skojar om hur stressigt vi lever som penschisar. Nu när vi varit hos äldsta grabben i Ronneby och de sliter hit och dit, flyttar ihop och isär, flyttar ihop igen. Då är det skönt att vi har husbilen och kan rycka ut. Men läste också de här artiklarna som du nämnde, men tror det är roligare att utforska områden själv eller tillsammans med några kompisar, men det är bra att någon tar på sig ansvaret och fixar och dolar. Kul idé. Hoppas allt har löst sig med er husbil nu. Dessutom att din hand läker som den ska utan komplikationer. Kramar 3 M

    SvaraRadera