söndag 21 februari 2010

Längtan till sommaren

Idag har vi skottat snö hela dagen, högarna utanför är nästan ett par meter höga. Även taket skottades av, man vet ju inte om det håller, läser ju i tidningarna att många byggnader rasar samman. Och mitt i allt skottande började vi prata sommar och semestrar och dom kändes vääääldigt långt borta. Men jag plockade fram lite bilder så vi ska ha något att längta till. Det här bilderna är från sommaren 2008 och vi är på väg till Gotland.

Vi åkte mot Gotlands södra del och hittade en fin plats att stå på, lugnt och stilla. Det var varmt i vattnet. Att bygga med stenar är kul och det finns gott om stenar. Vi såg massor av raukar i olika former både i söder och i norr.

Vi hittade också ett gravfält med flera hundra gravrösen och vi fricampade nästan hela tiden. Innan vi åkte hem travade vi runt i Visby, som är ganska backigt. Det var varmt och skoskav fick man. Måste säga att Gotland är en vacker ö, synd bara att dom inte vill ha dit turister, för så tolkar jag alla deras föreskrifter om fricamping och sopsortering. Dom gör det inte lätt för oss husbilister med alla förbud. Jag hoppas att de styrande tänker om för jag vill gärna åka dit fler gånger. Men årets semester är bara i planeringsstadiet och kommer att gå söder ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar