lördag 20 februari 2010

Heta samtalsämnen OS och snö

Samtalsämnet på allas läppar idag är OS och snö. Jag tycker det är alldeles för mycket av båda dessa saker. OS för mig är att jag inte får tillgång till de program jag vill se på TV och som gör mig irriterad. Varför måste de flesta kanaler sända OS och ta bort många andra bra program. För när jag äntligen får någon timme som jag får titta på tv... ja då finns inget spännande eller trevligt att titta på. Nu har min man löst det med en tv till... som går på marksända nätet. Så nu sitter vi i var sitt rum och tittar på dumburken. Ett annat hett samtalsämne är SNÖN som vräker ner. Ja det var många år sedan vi hade så här mycket av den varan. Var man än läser, lyssnar på radion eller pratar med någon ....så nog är det om snön man pratar. Sonen sa att han har inget minne av att det någon gång varit så här mycket snö här nere och han är 32 år. Och han älskar snön.
Det värsta är väl ....var ska man göra av allt. Högarna vid entrén växer och snart är dom i höjd med köksfönstret. Och mer ska det komma. Någon sa till mig att om granen barrar på fastlagssöndagen (tror jag det var) då skulle det komma lika mycket snö till som det låg under barren allt enligt bondepraktikan. Och barrat skulle den ha gjort då enligt personen, så vi vet vad vi har att vänta. Och på måndag ska jag till Landvetter för att hämta min syster från USA där dom nu har vår....riktig vår. Kan tänka mig att det kan bli förseningar. Jaha nu har jag också "pratat" snö....som alla andra, men om OS tänker jag inte "prata". Kör försiktigt ni som måste ut och åka.

1 kommentar:

  1. oh, herregud! Flipflopsen lämnar jag hemma, måste kanske ta med en skyffel istället haha

    SvaraRadera