måndag 8 februari 2010

Första dagen

Vaknade av att alla gick iväg till skolor och jobb. Hade nästan hela dagen för mig själv, lovade Hugo att hämta honom från förskolan vid ettiden. Vad skönt att bara ta det lugnt. Inspekterade deras nya kök. Nästan så man får lite båtkänsla när man tittar ut genom det runda fönstret.Inte alla som har en sådan här fin utsikt när dom står och diskar. Och utsikten från balkongen är inte fy skam den heller i bakgrunden skymtar Oviksfjället. Efter lunch tog jag en långpromenad för att hämta Hugo. Kände mig väldigt välkommen och efterlängtad, för Hugo hade berättat att hans farmor skulle komma och hämta honom, och det var ju inte så vanligt och kanske lite spännande att se hur denna farmor såg ut. Jag hade med mig snowracern så han fick åka på den hem. Här är inga problem att åka spark eller snowracer för här varken sandas eller saltas det. men dom har inte så mycket snö som vi i södra Sverige. Utanför skolan har kommunen gjort i ordning fina backar för barnen att åka skidor i. Tänk att ha skidbacke nästan på skolgården. Många barn åkte skidor på rasten. På sommaren är det cyklar som gäller.

1 kommentar:

  1. Kan du inte ta en bild på hela köket så vi nyfikna får se hur det ser ut.

    SvaraRadera