torsdag 19 november 2009

Regn, Regn ....

Regn, regn och åter regn. Vilket trist väder vi har. Jag hade nog föredragit -5gr och lite vitt på marken. Då blir allt så mycket ljusare och det är det vi nordbor behöver...ljus. Vattnet stiger i sjön, båtar som inte tagits upp blir vattenfyllda. Det påminner mig om för ca 20 år sedan, vi hade dragit upp vår båt långt från vattenlinjen, i fall att sjön skulle stiga. Men när vårsmältningen kom ja då förstod vi att där kunde vi inte lägga båten någon fler gång. (kolla bilden med kanoten, båten längst till vänster) Och att tänka sig lite vårplantering i växthuset...nej då fodras det gummistövlar och kanske plantering av ris möjligen, det är ju en vattenväxt. Vid makens arbetsplats som är ett båtbyggeri...ja där hade man kunnat köra båten rakt ut i sjön. Nu hoppas jag att regnet avtar, så vi slipper dessa ständiga översvämningar för tyvärr så händer detta att sjön stiger, så gott som varje år.

1 kommentar:

  1. Oj, det var en massa vatten det! Kvaliten p[ bilder har ökat med åren också ser jag, kul att ha kvar gamla bilder och jämföra. När är dom här tagna?
    Skicka inte pärlsocker, det blir alltid dyrare än man tänkt sig och jag är ju snart hemma igen. Det går bra med farin också men blir inte lika snyggt bara.

    SvaraRadera