lördag 7 november 2009

Morgonstund har......

I går kväll skulle vi ställa klockan på 5.00 men det var helt omöjligt att ändra alarmets starttid, bytte batteri men inget funkade, hämtade min mobiltelefon och satte den på alarm. Då hade klockan redan hunnit bli 23.45 innan vi kom i säng. Det är väl typiskt, då vaknade jag nästan varje timme. Hade inte behövt något alarm. Upp kl 5.00 fika och sen iväg till Landvetter med Anita(syster från USA) Samma väder som när hon kom för 2 veckor sedan, vilken trist höst. Passade på att fixa lite i trädgården under dagen, jagade sork som vanligt, tyvärr resultatslöst. Min käre man fräste jorden i vårt lilla potatisland och gödslade, sonen hemma och tvättade och täckte båten inför vintervilan, veden också täckt inför ev snöfall. På grund av den tidiga morgontimmen så känns dagen extra lång, men nu börjar det dra i ögonen.

1 kommentar:

  1. Nu är jag hemma igen........i Californien.......vet inte riktigt vad som är hemma längre men ska man välja från vädret så är det Californien som vinner. Hemma i Sverige var det grått men inte kallt. Här möttes man av frisk men varm luft. Ingen jacka behövs, bara linne och flipflops. Jag har fått mig en dusch, ett glas vin och nu blir det sängen...natti natti!!!
    Anita

    SvaraRadera