torsdag 2 mars 2023

Veckans händelser

 Då är vi inne på vecka 2 här på Dream Hills i Torrevieja och vad som händer här. Jo vi fick besök av en bekant till Kurre och Tina, som åkte i Spanien för första gången med sin husbil. Då saknade jag vår husbil, blev så sugen på att åka runt här nere.

Hon stannar hos oss i några dagar. En av dagarna var vi iväg till Zenia och alla deras affärer. 

Jag hittade en blus i moderna färger....i år ska det vara grönt och rosa, sägs det. 


I väntan på de andra passade jag på att ta en fika. En cappuccino med stor mandelcrossinant 5,17€ ungefär som hemma. 😋


Efter den långpromenad på drygt 4 km, som jag gjorde första veckan, har jag tagit det lugnt med promenerandet. I onsdags tyckte jag det var dags igen. Nu hade jag siktat in mig på en Merca China inte så långt bort, ca 800 m visade det sig.....har ju en förkärlek att besöka dessa chinaaffärer, alltid hittar man något och nu var jag ute efter strumpstickor. 
Börjar min promenad vid vårt grönområde.


Hittar lite blommor och växter att fota efter vägen. Namnet på dessa vet jag inte.


Detta ogräs hade jag gärna haft hemma, vid bäcken.


Den gula klövern lyser överallt med sina fina blommor.


Jag har en lång backe uppför innan jag kommer till Via park III . Det är kuperat där vi bor.


Synd att de inte klipper de träd/buskar, som hänger ut över trottoaren.


Fina blommor på Boganvillean


Någon har konstnärliga anlag och har dekorerat sin terrass.


Hus finns i massor och olika storlekar och utseende. 


Balkonger är ett måste.


Nu har jag lång backe nerför....hoppas jag orkar tillbaka. Det är lättare att gå nerför än uppför.


Och här nere ligger Chinan och Aldi. Tyvärr så hade de inte strumpstickor, bara vanliga stickor och rundstickor, men jag hittade ett par långbyxor och BH. så tomhänt gick jag inte därifrån.


Klarblå himmel....vad kan man mer önska?....jo lite mer värme. Inte illa att ha egna apelsiner och citroner på tomten.


Orkade hela vägen upp till Via Park III, men med många stopp efter vägen. Nu är det mest utför igen och sen är jag hemma.


Tillbaka till huset Destino och kaffe på uteplatsen. Det blev en promenad på 2,1 km kändes helt ok för mig.


På väderleken hade de sagt +14 men termometern visade +18 i skuggan. 
På em ringde de från Toyota, att vi kunde hämta bilen.


Kurre och jag for upp till Orehuela och hämtade den. Kul att bokstäverna på skylten KNT kan betyda Kurres (eller Kickis) Nya Toyota. 😁
På hemvägen började det regna och på kvällen både regn och åska. Även resten av kvällen åskade och blixtrade det ordentligt, men förhoppningsvis så får vi mer värme.

Det var allt för den här veckan, nu har vi bara en vecka kvar tills vi återvänder till Sverige.
Ha det gott !




9 kommentarer:

  1. Visst förstår vi att du längtade efter att få åka husbil där nere när ni fick besök, men när du kommer hem ska det väl snart vara dags för premiärtur. Vi väntar ytterligare någon vecka innan vi hämtar Laikan för nästa vecka hotar de med tvåsiffriga minusgrader.
    Så skoj att du fyndar lite på Chinabutikerna även om du inte fick dina strumpstickor.
    Njut av solen och så hoppas vi lite mer värme till din sista vecka!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här är jätteskönt och varmare ska det bli, när vi åkt hem. Hemma ser jag att vi möts av minusgrader och snö.....inte kul!

      Radera
  2. Ja hos Kinesen hittar man alltid något att köpa 🤣🤣. Kram 🤗🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kommer sällan ut tomhänt. Hemma är det ungefär samma priser på Dollarstore (vår kinesbutik).

      Radera
  3. Vad trevligt att nu via er komma tillbaka till Torrevieja. Mycket känns välbekant i texter och bilder. Vi hade ju vår lilla stuga inne i Torrevieja mellan 2013 ocu till augusti 2022 då vi sålde den-
    Perfekt att ni ni kunde hänga på ner och möta våren lite i förtid.
    Och fint att ta sig an husbilen när ni är hemma. Hoppas via bloggen få följa med på era turer.
    Önskar er fortsatt fina dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att komma hemifrån ett tag. Visserligen var det mer blåst och lite kallare, men nu har det blivit varmare och skönare. Till hösten hoppas jag att vi ska kunna ta husbilen ner.

      Radera
  4. Ser så skönt ut att gå runt i sol och shorts. Det var en lång backe det där. Är det ett område med inhemska familjer eller är det turistboende, som står tomt långa tider?
    Vi har haft fina soliga dagar men kalla nätter så det frusit på. Och precis som du nämner, kommer det snö nästa vecka.
    Njut och ha det fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både fastboende och turistboende i området. Och backigt är det. Nu börjar termometern gå uppåt och det blir varmare.

      Radera
  5. Jaa, på Kinesen hittar man mycket, vi har oxå fått bättre väder idag åkte shortsen på första gången sedan vi kom ner. På måndag åker vi hem till snö och kyla…njut nu i värmen! Kram till vi ses, hälsa Kurre!

    SvaraRadera