söndag 5 mars 2023

Vecka 2 på Dream Hill

 Veckorna går fort och nu har snart vecka 2 också passerat. Vädret har blivit lite varmare och soligare, sedan det åskade och regnade. Tempen stiger för varje dag. Man brukar ju säga att ett åskväder rensar luften och det kan jag hålla med om. 


I mitten på veckan lämnade Marie-Louse oss, för att fara vidare norr ut. Hon behövde tanka sin svenska gasflaska och i Santa Pola skulle det ju finnas någon som fyllde svenska flaskor. Det problemet har vi inte på vår husbil, vi har installerat en fast flaska och tankar själva på macken.


På lördagen var det marknad och den kan man ju inte missa. Jag var ute efter en klocka till bror Michael, som blev så besviken på mig i julas, för att han inte fick någon från mig då. Vi var tidigt ute för att det inte skulle vara så mycket folk. Många hade ändå tänkt som vi.


Nu börjar sommarens varor komma fram och det var mycket rea på vinterns utbud. Tyvärr måste jag ju tänka på vikten hem, så vi letade bara efter "Michaelsaker". 


Gatan med alla stånd är lång och de har delat in så att kläder och annat på ena sidan, frukt och grönsaker på den andra. Fick gå ända upp till slutet innan vi hittade en som hade klockor. Och där bland ett 10 tal andra låg den....lysande grön och vi tyckte båda att den skulle Michael ha. Vad kostade den då, vi hade ju sett priser på 10 -15€, jo 3€ skulle han ha för den. Perfekt!! Om den funkar spelar ingen roll, för det förstår ju inte Michael ändå. Vi hittade också en smidig liten ficklampa med USB laddning och många funtioner. Michael fyller år samma dag som vi kommer hem och då blir det tårtkalas på eftermiddagen. Hoppas han blir glad för presenterna.
 

På väg tillbaka kollade jag lite priser på frukt och de flesta hade samma pris.


Jordgubbarna tyckte jag inte var så billiga 3€ för ca 500 gr. Dessutom är de växthusodlade.


Det här är inte ägg....det är vita jordgubbar en låda (ca 40 st) för 8,99€. Kan undra hur de smakar? Vi köpte inga.


Tillbaka hemma blir det slappa i solen en stund och sedan kolla Mellon på datan. 
Idag passade jag på att baka lite muffins i dotterns Airfryer, funkade bra. Nu har vi bara 3 dagar kvar i värmen (som stiger varje dag).


Idag har molnen dragit in så det blir inget solande, men det är 18 gr i skuggan.




7 kommentarer:

  1. Så gott några veckor går men även om SMHI hotar med ”arktisk kyla” tills du kommer hem så har våren kommit några veckor närmare.
    Vad jag saknar spanska marknader. Visst finns det mycket skräp men nog kan man göra fynd (eller åtminstone köpa 5 kg apelsiner att frossa i.
    Bra presenter till lillebror hittade du. De blir säkert omtyckta.
    Njut nu de sista dagarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul med marknader. Alltid hittar man något som man blir nöjd med. Fanns mycket som jag hade kunnat köpa, men var tvungen att avstå från.

      Radera
  2. Vita jordgubbar lät intressant. Det hade jag gärna provat, fast kanske en mindre låda till ett lägre pris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var också sugen att testa, men det fanns inga mindre förpackningar tyvärr.

      Radera
  3. Kan lite nu när jag läser det här känna en längtan tilllbaka till Torrevieja och vår stuga där Men, egentligen inte. Kände oss ganska färdiga.Förstår att priserna gått upp även här. Minns att vi brukade köpa jordgubbar i mars både på marknaden och i butiker och då får ca 1,50 euro för 500 g. (Förra året senast)
    Jag och vänner brukade gå till marknaden i Torrevieja varje fredag. Ja, inte sommartid men annars. Inte minst för att handla frukt och grönt. men även en del annat. Skor och väskor också ibland Utbudet var stort.
    Ha det fortsatt bra och ka tänka mig att ni nu är hemma igen.

    SvaraRadera
  4. Det var jag som skrev och bev anonym

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör samma misstag när jag ska svara på ett inlägg i telefonen och även på makens padda. 😀 Ja marknaden är kul att besöka, men med värkande höft och ben kan det ibland bli lite svårt att vila någonstans. På denna marknad var det fullt vid kaffeserveringen. Tyvärr så blev det inget besök nere i centrum den här gången, kanske nästa gång. Kan vara mysigt att gå strandpromenaden en bit.

      Radera