måndag 13 januari 2020

Nytt i husbilen.


När barnbarnen åkt hem var det dags att ta tag i husbilen dynor. Först ta av överdragen som jag sydde i november 2017, de har blivit solkiga, eftersom de är ljusa. En nackdel i och för sig, men jag gillar det ljusa bättre.
Sedan var det det tråkiga att sy på dem igen. Eftersom de sitter fast med kardborrband, så har jag inte sytt någon ny baksida och då är det bara att sätta sig med nål och tråd. Nu är alla delar klara och på plats.

                     
             
Skulle byta gardiner i stora rummet. De var för långa och jag klippte av en bra bit nedtill och sydde två kuddar. Upptäckte då att färgerna skulle passa bra ute i husbilen också.


Plockade ner panelgardinerna igen och satte upp ett par andra.
Sedan ner till symaskinen igen och nu blev det 5 kuddar till husbilen och nya gardiner i fönstren. Vad tycks?




Den sista biten blev en duk till bordet.  Av två stycken panelgardiner blev det 7 överdrag till kuddarna (2 st i soffan hemma) och 4 små gardiner till fönstren, samt en duk. Baksidan på de 3 små kuddarna är vinrött fodertyg, som fanns i mina hyllor. Man kan ju faktiskt säga att jag har panelgardiner i husbilen också. Och inte en krona har det kostat.
 😁 

5 kommentarer:

  1. Det blev riktigt fint! Kul att vara händig och kunna förnya!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fräscht blev det med det tyget som passar så bra in i bilens färger, snyggt. Roligt att du har tagit fram maskinen igen, det kanske blir något klädesplagg också hihihi
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev, jättefräscht! Nu blev jag sugen att ta fram symaskinen!

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig Maggan :) Det blev ju jättefint och sommarfräscht i husbilen med det där fina tyget .

    SvaraRadera