måndag 3 mars 2014

Sverigebesök och ny router

Så kom då vårt andra besök från Sverige, 5 månader sedan vi sågs sist. Lördagen bjöd inte på någon sol, så vi tog en promenad ner till stans affärer i stället.

"Chinabutikerna" har alltid något som passar.

På eftermiddagen kom de andra kompisarna, från Marocko, Mats och WiviAnne ett kärt återseende. Det blev lite trevlig samvaro i husbilen innan vi alla gick ut och åt nere vid strandpromenaden. Massor av kött men lite pommes frites fick vi, men gott var det.

Efter avslutad måltid kom kyparen in med en flaska champagne och lite godis och det passade ju bra, eftersom Mats fyller år på onsdag.

Regnbågen visade sig i skymningen.

Lika molnigt på söndagen, vad gör man då? Vi letade upp en plats vid vattnet och hoppades att molnen skulle skingras under tiden som vi åt middag.

Annica kollade vattnet,och det verkar inte som det inbjöd till något dopp.

Men så delade sig molnen, som på beställning och de var inte sena med att lägga sig i solstolarna, lite färg i ansiktet är ju kul att komma hem med.

Jag har koll på dem, så de inte bränner sig  :)

Nu blommar det i rabatterna.

Sent på söndagskvällen körde vi till parkeringen bredvid IKEA, då är det inte så långt till flygplatsen sedan. Kvällen ägnades till ett parti Sequence innan det var dags att krypa till sängs.

Upp klockan 5.00 frukost och sedan till flyget. Helgen gick otroligt fort och de fick i alla fall några timmar med sol. Nu dröjer det ca 2 månader tills vi ses igen.
Vi fortsatte senare efter några timmars sömn till Fuengirola. Spanien är som USA, massor av reklampelare överallt.

Eftersom det även idag blåser ordentligt så står linbanan från Benalmadena stilla och tur är väl det, för vi kände hur vinden tog tag i husbilen, det gäller att hålla hårt i ratten.

Roliga rondeller träffar man ju på lite här och där,
den här påminner om Rubiks kub

I Fuengirola ska vi köpa en router. Jag får ju inte Masmovils kort att fungera i min telefon, så jag kan dela ut till makens dator. Nu ska en bärbar router inköpas, den kan vara bra att ha även på hemmaplan, eftersom vi inte har någon fast telefon.

Det blev en TP-Link och dyr var den, men nu fungerar det i alla fall och vi båda kan sitta med våra datorer på kvällen.
Lämnar Fuengirola och återvänder till grusparkeringen i Rincon för att i morgon fortsätta uppåt landet efter kusten, där ska det vara bättre väder, än i norra och västra delen av Spanien. Portugal avstår vi från den här gången också på grund av vädret.

Solen lyser över Spanien igen och koltrasten sjunger i träden, nu är våren på gång.

1. Vilken härlig bildkavalkad! Vad kul att träffa vännerna och få nya upplevelser tillsammans. Ha dé bra! Elisabeth

2. Jag gillar också dina bilder. Jättefina:-) Ni ser ut att ha det fullt upp med olika besök och vänner ni träffar efter vägen:-) Så härligt att ha det så.Vi köpte en router också i Tyskland i fjol. Inte är det billigt.Men man vill kunna surfa när man är på resa. Bara att kunna använda mobilen eller datorn, för att söka koordinater till ställplatser är ett elände utan internet. Tur att ni hittade en :-) Trevlig fortsatt resa. Kram

3. Thomas O Annicamåndag, 03 mars, 2014

Mycket trevliga och vackra bilder! Tack för en rolig och trevlig helg i spanien. Var rädda om er många stora kramar Thomas o Annica.

4. Här har det varit lite sol idag, men ingen värme än så länge. Men vi sysselsätter oss i väntan på att våren skall göra sitt intåg. Ni kan väl ta med er lite värme när ni kommer. Men än så länge har vi lite projekt att göra innan vi tar ut Bobilen.......