måndag 25 april 2011

Post, tidningar och mera papper

Det är inte bara att packa ur och städa husbilen efter en långresa, nej...sedan ska man gå igenom all post, som samlats under ett halvt år. Visserligen hade vi de flesta räkningar på autogiro och sagt upp tidning och TV, men det finns så mycket annat som kommer i brevlådan som man inte tänker på. Alla dessa papperskopior från bank och även de som betalas via autogiro. En del av dessa kan man säkert få slippa om man ber om det, men vem tänkte på det när man stog i startgroparna. En lapp på lådan om "Ingen reklam TACK" hjälpte väl en del men så finns det några tidningar som delas ut gratis till alla hushåll, av dem blir det en hög, som jag inte kan låta bli att kika igenom. Det tar tid att gå igenom allt. Sonen som tagit hand om all post har varit duktig och satt in alla räkningar i en pärm, vilket gjorde det mera lättläst. Till nästa resa så ska jag försöka se till att vi slipper alla kopior, dom kan ju inte behövas när allt finns på data. Av den anledningen blev bloggen sen i kväll. Vädret har varit underbart och vi har fått njuta av en för tidig sommarvärme. Nu är det bara att hoppas att sommaren ska bli lika skön den.

2 kommentarer:

  1. Visst är det mycket man ska tänka på innan man ger sig ut på långresa. Tur att ni haft sonen, som tagit hand om mycket. TV-licens har jag nog inte tänkt på att säga upp. Kom-ihåglista får nog bli en framtidsmelodi. Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan tänka mig att det blir en del att ta vara på efter så lång bortavaro. Tycker posthögen var ganska rejäl redan efter 12 dagar ;-)

    SvaraRadera