fredag 20 augusti 2010

Fortsatt planering inför europaresan

Nu har jag varit i kontakt med Försäkringskassan, Länsförsäkringar och Falcks camper assistans. Först var det sjukkorten från försäkringskassan som skulle beställas, sen var det koll med Länsförsäkringar om grönt kort och komplettering av reseförsäkringen, som bara gäller 45 dagar, och vi blir nog ute längre...(om jag får bestämma). De flesta räkningar går via autogiro. Vart tar vi då vägen efter att ha kommit till Sassnitz? Jo först hade jag tänkt vi ska till Berlin, därefter blir det Cottbus 0ch Spreewald, som ligger söder om Berlin. Så långt har jag kommit i planeringen. Ner till Italien är det tänkt att vi ska åka, jag vill gärna se Pompeji och Rom.Jag har många gånger drömt om att få besöka dessa platser. Grekland är också ett land jag skulle vilja åka till, men det får bli ett annat år. Egentligen har jag många länder på min önskelista, så hur jag ska hinna med alla vet jag inte man får hoppas att vi får vara friska länge så vi hinner åka runt, till att börja med i Europa. Just nu är det varmt söder ut, i södra Spanien och Italien runt 36-37 gr men det har säkert blivit lite svalare tills vi kommer.

3 kommentarer:

  1. Pompeji och Rom skulle jag också vilja besöka!

    SvaraRadera
  2. Grekland skulle jag också kunna tänka mig att åka till. Fast vi varit utomlands varje år sedan 1982 så har vi ännu inte hunnit med Grekland, men det kanske blir någon gång. Nu i höst blir det i alla fall Spanien.

    SvaraRadera
  3. Nämen, det här är ju inte rättvist alltså. Här försöker jag planera in Pompejii på min tandläkarlista som bara ger mig 5-6 dagar här och där. Inte långt nog för en Itaiensemester precis....och så planerar du in en när jag har åkt hem igen......shit happens......jag får ta nya tag!

    SvaraRadera