torsdag 26 augusti 2010

Fortsatt planering av resan mot Italien

Tänkte städa inför helgen, men det blev bara kakbak med frusen deg från LA Calif. Något gott ska man ju ha med i husbilen i helgen. Anita du får gärna ta med fler färdiga degar, när du kommer. Till helgen ska vi på en husbilsträff, Torpa Stenhus som ligger ca 20 min hemifrån. Ingen långresa alltså, men det är alltid kul att träffa andra husbilsåkare, kanske man kan få lite tips inför vår resa mot Italien och resten av Europa. Resten av dagen har jag suttit vid datorn för att leta resvägar, Ingemar vill inte åka serpentinvägar (då blir han yr)och inte motorvägar för då somnar han kanske, säger han. Jaha... då blir det till att försöka hitta lämpliga vägar ner över alperna. Sen ska det ju helst vara lite sevärt också ...så vi inte bara sitter i bilen hela vägen. En sida med tips som jag tycker är bra är den här http://www.bilaieuropa.se/ där finns mycket matnyttigt. Sen blev jag sittande och läste på en blogg http://stoffs.blogspot.com/2010/08/roadtrip-ett-aventyr-i-europa.html. Ja det tar tid att läsa och försöka spara antingen i minnet eller i datorn. Lite datorhjälp hoppas jag få av syrran när hon kommer nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du sa det, jag har gått och funderat på vad jag skulle ta med mig.

    SvaraRadera