söndag 28 mars 2010

Danstävling förr och nu.

Eftersom båda våra pojkar och våra äldsta barnbarn dansar och har dansat, så har vi varit på många tävlingar i många olika gymnastiksalar och idrottsanläggningar runt om i landet, men det var första gången som vi var i Norrköping och Himmelstalundshallen.Det var mycket folk i lokalen men ganska dåligt med sittplatser. Och fanns det platser nära golvet var dom upptagna av tävlande. Man kan ju undra om dom dansande vill ha publik eller inte. Vi som betalar för att komma och titta ska väl i första hand få en plats så vi kan se tycker jag. Nu var det i alla fall dags för dubbelbugg och vi ville se våran Anna dansa dubbelbugg med Emil och Sara. Det var direktfinal så det gällde att klara hela programmet. Fart och fläkt på alla både ungdom, junior och vuxna, våra hörde till dom vuxna. Tänk vad åren går fort jag tycker inte det var länge sedan Anna dansade med vår son Peter (hennes morbror). Både bugg och dubbelbugg. Starten var i mars 1996 i Alingsås då såg det ut så här.

Anna Peter och Johanna Som bäst var dom, när dom tillsammans med Sara tog en silverplats på SM 2007. Här på en uppvisning för Prinsessan Victoria, som var på besök i Ulricehamn.

Nu har Peter slutat med dansen, Anna och Sara har fått skaffa sig ny danspartner, Emil. Det gick bra på tävlingen dom blev 3:a vilket bådar gott för kommande SM i Stockholm i maj. Jag håller tummarna!!! Tyvärr så kommer jag inte att vara med på SM och det är första gången på 19 år som jag missar. Jag tycker dans är kul och det tycker tydligen Hollywoodfruarna också, såg att en av dom hade en dansuppvisning i förra programmet. Och många är det som tittar på Let´s Dace, det ger ett bra uppsving för Sveriges dansklubbar. Dans är livet....som någon sa....vem vet jag inte ....men jag kan nog hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar