måndag 4 september 2023

Positivt och negativt

Tänk att viljan som jag har i mitt huvud, inte funkar ihop med min kropp.  Jag vill påta i trädgården och jag vill baka, väva och sy. Inget av detta vill min kropp vara med om, den har strejkat hela sommaren. Jag har nog aldrig legat i soffan så mycket som nu, faktiskt varje dag. 


Rabatterna växer igen.


Men så har jag en duktig make, som nu har blivit helt bra i sin höft. Han har rensat flera av våra land och det ser nu så bra ut. Jag är så tacksam för att han är bra och kan hjälpa till. Själv försöker jag göra det jag kan på fm, då jag mår som bäst.


Och han har inte bara rensat i landen, utan nu även tagit tag i den vildvuxna bäcken. snart kan vi se vattnet forsa i den igen.

Själv får jag titta till några av mina jordgubbsplantor, som jag satte i tomma blomlådor. Döm om min förvåning, när jag fick se att de blommade och hade kart. Att våra smultron fortfarande ger skörd, är vi vana vid, men jordgubbar i september.....nej det är första gången.


Något jag också kan göra är att vara barnvakt till våra yngsta barbarn, Här har lille Alvin somnat i soffan med mig. Så härligt att få umgås med de små.


Idag har jag också lyckats baka både äppelkaka och limpor med zucchini. Man måste ju ta reda på de grönsaker man har och odlat.
Tomaterna blir röda och fina i fönstret.


Då var det dags för lite ryggvila igen. 😕

4 kommentarer:

  1. Tur ändå att det positiva och negativa tar ut varann. Du får väl göra det du kan och vila däremellan då ni när hösten kommer kan rulla söderut till sol och värme. Skönt att Ingemar blivit så bra i sin höft! Ha det så gott ni kan.

    SvaraRadera
  2. Men vad trist för dej. Hoppas du får läkarhjälp om allt inte ger sig för dej. Det är verkligen inte roligt om kroppen inte är med, man vill ju veta varför det är så.Visst är det härligt att vi har dom små som ger en sån massa energi ändå. Man blir så glad in i hjärteroten av dom barnbarn som vi har. Krya på dej och hoppas det blir bättre snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja numera lyssnar jag på kroppens signaler. Fast inte är det kul när man har så mycket man vill göra och inte kan eller orkar.....åldern tar ut sin rätt, sägs det.

      Radera