tisdag 18 februari 2020

Nu har vi tröttnat

på det eviga regnet och beställt en resa ner till Spanien. Vi har sådan tur att dottern och mågens hus i Torreveija är ledigt. Så nu blir det 14 dagar i mars-solen. Sedan när vi kommer hem är det dags att städa och fixa husbilen för resa i April.


Här hemma stiger sjön och vi hör på radio och TV  att Västergötland har drabbats hårt av översvämningar. Även här hos oss stiger vattnet i sjön och det har inte varit så högt sedan februari 1990. 


Då lade vi båten på land (trodde vi) men se så långt ut den ligger.


Växthuset stod i vatten. Förr och......


.....nu, ungefär lika högt vatten.  (växthuset borta)


I bäcken är det full fart.


Och idag är det grannens båt som ligger i vattnet. Vattnet kommer att sjunka undan och istället får vi se fram emot solresan den 4 mars. 😍 Ska bli så skönt!


Idag gläds jag åt den fina Amaryllisen som jag fick av Mikael i julas. Den blommar med tre stänglar och minst 4 klockor på varje.


Mikael kom på besök i förra veckan.


Det är så här jag hade hoppats på att vintern skulle vara....lite snö och soliga dagar. Vi fick uppleva 3 dagar med snöfall!


I veckan kom de och hämtade stockarna från Almen. Så otroligt skönt att hunnit få ner den och nu har vi en ännu bättre utsikt och slipper en massa löv till hösten.


Nu längtar vi ner hit, dags att se över sommarkläderna. 😃

11 kommentarer:

  1. Ja det kan jag förstå att ni längtar till solen. Njut när ni kommer ner i värmen. Kram ����

    SvaraRadera
  2. Förstår er precis. Vi är så glada för våra inplanerade Spanien veckor efter den här "vintern". Om två veckor är det dags, så skönt!

    SvaraRadera
  3. Då kanske vi kan ses? Vi hör av oss när vi kommer till Spanien

    SvaraRadera
  4. Jag gillar ditt lilla vattenfall på tomten. Det är häftigt tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Så trevligt att få åka till värmen :)

    SvaraRadera
  6. Förstår att ni längtar till värmen. Vi fick våran dos av värme i november och nu har jag även fått min dos av vinter uppe hos Dessan o Kjell.

    SvaraRadera
  7. Vad skönt med en resa till Spanien. Fint att få möta lite skön försommarvärme Vi hade väldigt fina dagar i februari även om mornarna var lite kyliga och fuktiga. Med kyligt menar jag då att vissa mornar hade +14 grader. Och andra +18. Det varierade.
    Ser på dina bilder att det är högt vattenstånd hos er och full fart på bäcken. Högt vatten hade vi även i Torrevieja i januari när stormen Gloria härjade men Medelhavet drog sig så småningom tillbaka och vattennivåerna blev mer vanliga.
    Önskar er en fin resa och njutbara dagar.

    SvaraRadera