söndag 20 januari 2019

Nya planer, dockkläder och tävling igen.

Sitter och drömmer mig bort på ny husbilsresa. Ja, nu menar jag ju inte den till våren om drygt 2 veckor, utan till hösten 2019. Såg att ön Korfu var med i "På Spåret" här om kvällen och då blev jag så nyfiken. Kan det vara något att åka till i oktober-november? Gjorde en tänkt rutt ner och hem på Google, men om det blir just de vägarna är absolut inte säkert. vi brukar ju avvika från den tänkta rutten. 😄


Nu dröjer det ju ca 8 månader tills vi packar husbilen för ny resa så vi har ju tid på oss att ändra rutt flera gånger.

Är man förkyld så orkar man inte så mycket och det blir många timmar i soffan framför TVn, då passar jag på att göra något av alla mina garner, som jag köpt på våra resor (jag har nog lite av samlarmani på garner😉) Det har blivit en julduk till nästa år, (bäst att börja i tid.)


En sjal/poncho, som blev lite för stor, får nog ta och repa upp lite och göra om. 😁


Naturligtvis blir det en hel del dockkläder, det passar bra för de går så snabbt att göra. Här har jag fixat ett eget mönster på byxorna koftan är en blandning från olika mönster.


 Här finns mönstret om någon är intresserad av att sticka.





Nu är det bara en vecka kvar till World cup på skidor, som går här i Ulricehamn.  Idag har Tomas och Ingemar gått en testrunda upp till Lassalyckan för att kolla vilken väg de ska gå på lördag. Då kommer många vägar vara avstängda eller enkelriktade. 
2017 när World cup gick här, då var det trångt i skogen.


Och när tävlingarna var slut ....


Undrar om det blir detsamma i år igen. Nästa helg får vi svaret. 😃

5 kommentarer:

  1. Hej Margareta. Tänkte på rutterna du gör och undrar vilket program gör du gör dom i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använde Google maps. Tänk på att de oftast väljer de större vägarna, men man kan få en ungefärlig blick över resvägen.

      Radera
  2. Vi klarade oss från förkylningar när vi var hemma, men så missar vi inte ingefärs-shoten på morgonen. Kul med dock kläder
    Och annat pyssel som ju säkert uppskattas! Intressant med Korfu. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Men så kul att du också tänker på dockkläder, det gör jag också...men jag tänker sy ett gäng när jag kommer på fötter igen :) Fina du gjort :) Kram o Krya på dej.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga planer. Korfu minns jag som en vacker ö, även om det är nästan 20 år sedan vi var där hela familjen.
    Vi var och tittade på skidtävlingarna i Ulricehamn för två år sedan, otroligt fint arrangerat och kul att se alla duktiga skidåkare. Vi har inte köpt biljetter än. Det beror nog lite på vädret om det blir någon tur dit och så har vi lite annat uppbokat i helgen.

    SvaraRadera