onsdag 16 oktober 2013

Mikaels minisemester.

När man har lovat något så ska man hålla det. Vi hade i början av sommaren lovat Mikael en minisemester med oss i husbilen, men så får vi problem med elen och kunde inte använda bilen så som vi hade önskat. Nu är bilen fixad och vi ska äntligen infria löftet att åka på semester. Det blir en resa till Ullared för lite inköp av kläder och annat till Mikael.
Vid tretiden for vi iväg, Mikael hade med sig sina favoritleksaker radion och band till bandspelare, ficklampa och telefon. Radion var bra att ha så han kunde lyssna på lite band under resan. Favoriten med Pippi var naturligtvis med. Ficklampan som han hittade i husbilen, var också populär.

När vi passerat Svenljunga tyckte han att vi skulle ha lite kaffe. Kanske hade han sett wienerbröden som Ingemar hade köpt :)
Det blev ett stopp på ställplatsen vid Holsjunga. Sjön låg spegelblank och om vi hade tyckt den verkade grund tidigare (mycket stenar på andra sidan) så var den ännu grundare nu.

Visst blev det kaffe med wienerbröd, det var mycket gott i de bröden, tyckte Mikael.

Framme i Ullared så var det mycket bilar på parkeringen, men inte alls så mycket folk inne. Vi gick efter listan vi hade fått och när vi hade gjort hälften tyckte han att nu skulle vi titta efter en ny borrmaskin. Det blev det också och en lycklig Mikael ansåg att nu skulle vi hem till husbilen, men först måste vi ju handla färdigt. Väl ute, inga köer i kassan, så var vi hungriga och en köttbullesmörgås med en festis till slank ner i ett nafs.

Vi ställde oss att vänta på Ingemar och husbilen, den nya jackan kom till användning direkt, det var lite kyligt ute.

Efter lite mys var det en trött Mikael som intog vår säng. Det dröjde inte länge innan han snarkade ljudligt. :)

Jag, som är van att numera att sova till åtta, fick kliva upp redan vid femtiden då det var dags att gå på toan för Mikael, men vi kröp snabbt ner i sängen igen och slumrade till sjutiden. Då hörde vi alla lastbilar som kom och åkte vid GKås lagerlokaler, så det var bara att kliva upp och bädda samt äta frukost.
"Oh, vad skönt det var" sa Mikael,
då menade han att han hade sovit gott och det hade han ju. :)
Idag gick jag in själv en stund för att handla, men också för att byta jackan till Mikael, det blev lite felköp. Sedan gick vi ut och in i de affärer som fanns tills vi hittade en jacka som vi tyckte skulle bli bra. Nu tyckte Mikael att vi skulle åka hem till Villastan, han var nog nöjd med sina inköp :)

Hela tiden är det Mikael som talar om vad vi ska göra och nu var det lunchdags tyckte han. Åter stannade vi vid en sjö och här stod 2 pappor från Danmark, med sina tre döttrar och fiskade. De fick faktiskt flera napp men fisken hoppade av kroken, ville nog inte hamna i stekpannan :)

Spegelblankt vatten gör att allt blir dubbelt även om det är upp och ner :)

Hemma igen och Mikael provar sin (dyra) fina höstjacka. Dyrare än den andra(som vi lämnade tillbaka) men betydligt bättre kvalitet och snyggare.

När vi packade ur husbilen så saknade jag min ena telefon. Trots att både Ingemar och jag letade så hittade vi den inte. Nu är det så att Mikael älskar telefoner och han har stora fickor....så givetvis hade den hamnat i en av dem. :)
Nu har vi i alla fall gjort våran minisemester och även jag har blivit av med lite pengar, för givetvis hittade jag en hel del som jag ansåg att vi behövde :)
Mikael verkade nöjd med sina saker och och med resan som sådan, och det var ju det som var meningen.

1. Ååå vilken härlig minisemester ni verkar haft. Ja på Ullared har de många bra-att-ha-saker :-) Tur att jag bara varit dit två gånger... Ha de´

1. Ja där kan man hitta det mesta, även sådant man trodde man inte behövde :)

2. Omtänksamt och vackra höstbilder!

1. Hösten, vindstilla och solen gör att man kan få verkligt fina bilder.

3. Ni är väl också snart välpackade, visst är det fint vid Holsjunga. Kan tänka mig att Mikael tyckte om denna utflykt.

Kram

1. Ja nästan färdigpackat, men det dröjer ca 1 vecka till innan vi kan ge oss iväg.

4. Kungen Mikael i husbilen hade en fin minisemester hör jag :) Och jag kan intyga aatt man sover skönt i den sängen.......om det finns lite värme på vill säga haha

1. Haha.....ja nu funkar den, kanske lite för bra på varmvattnet vi bränner oss nästan trots att den står på 40 gr.

5. Kan tro att Mikael var nöjd med minisemestern :-)
    Vilka fantastiska höstbilder. Det är något man kan sakna här ibland, årstidsväxlingarna, det blir ju inte lika färgsprakande och markant här.
    Ha det så gott och vila ordentligt innan långfärden
    Kram på er
    /Annelie

1. I år har det varit en färgsprakande höst, mer än vanligt, kanske för att löven har suttit kvar längre på träden.

6. Tack för att vi fick följa med på minisemestern! Vilka underbara höstbilder! Kram

7. Kul för Mikke att få följa med er ut på tur i Bobilen !!
    Han ser ut att trivas verkligen....

Ha det gott o trevlig resa ni som snart drar/Kram

1. Jo, nog trivdes han och det var en lagom tur så här sent på hösten.

8. Så härligt att låta Mikael följa med och dessutom få bestämma hur han ville ha det :) Riktigt nöjd ser han ut - både i sängen och i nya jackan - härligt!
    Ha det gott!
    Kram

1. Ja nu kan vi åka med gott samvete, det lär ju dröja innan han får träffa oss igen. Som tur är finns ju Skype och Viber.

9. Vilken härlig minisemester ni fick tillsammans! Ha dé fortsatt bra! Elisabeth