torsdag 20 maj 2010

Trädgårdsarbete

Att det ska göra så ont i kroppen.... när man varit ute och rensat i landen. Igår kom värmen och med den så växer det så det knakar....dessutom har vi skickat på gödsel på gräsmattan.....så nu får allt fart. En underbar tid ...men jag var liksom inte riktigt redo för den. I alla fall så var inte min kropp redo, för oj så ont man kan få i dom muskler som man inte använt på ett tag. Men nu är framsidan rensad från ogräs och spireabuskarna klippta och rensade från en massa döda grenar. I gräsmattan ståtar maskrosen och grinar illa åt mig.....men dom får vänta ett tag till. Förra hösten satte jag en massa lökar av alla sorter och även en hel del tulpaner....som skulle lysa upp rabatten....men vi har ju haft ett antal sorkar eller om det är mullvader...dom gillade tydligen tulpanlökar för inga sådana har kommit upp, endast runt äppelträdet och dit in hade dom inte tagit sig.

Jag som hade sett fram emot en ståtlig rabatt i alla färger, men primulan gör sitt, och blommar för fullt, så jag får väl nöja mig med den. Varför kan man inte sätta lökarna nu? Då vet man ju var det fattas. Kanske man kan... men jag har aldrig sett några tulpanlökar till försäljning så här års.

1 kommentar:

  1. haha, jag har lärt mig hur man gör, du förvarar dom i frysen över vintern. Dom gillar tydligen kylan. Kanske du måste ha lite jord runt dom också så att dom känner sig hemma.

    SvaraRadera