lördag 2 december 2023

Frissan och stranden

 Vi åker hit och dit och håller oss runt Torrevieja och Alicante. Många undrar säkert varför vi inte åker längre söder ut. En av anledningarna är att vi väntar ner vår Mathias med familj, och de ska bo i dotterns hus i Torrevieja. Vi ryms inte i vår husbil. Så nu förbereder vi för deras ankomst.

Under tiden har vi stannat till vid stranden El Pinet. Här har vi varit många gånger och inte lär det bli den sista. 


 
Inte mycket folk på stranden under veckorna, men till helgen brukar de dyka upp. Temperaturen på vattnet ca +18 gr, då kan det bli ett snabb-dopp, om det inte blåser.


På gatan, som vi övernattar på, är vi inte ensamma, där brukar vara fullt.


Strandbesök gör vi ibland....om det inte är sport på tv.


I fredags var det dags för det vanliga besöket hos min frissa i San Fulgencio. Hos henne har jag varit varje gång vi är i trakterna sedan 2011.


Inte för att det syns så bra, men jag var långhårig och kunde inte få till frisyren, dessutom gillade jag inte min hårfärg.



Den här gången ville jag ha lite mörkare färg.


Så här blev det när jag var klar, en kortare frisyr och en mörkare grå ton på håret. Nu trivs jag bättre.


Baksidan blev ju riktigt bra. 
Hon är duktig min frissa, synd bara att det är så långt hit ner.


Utsikten från husbilen.


Idag +19 det märks att det börjar bli vinter även här för nätterna börjar bli kyligare och vi måste sätta på gasolvärmen på kvällen.
Ha det gott alla hemma i snöiga Sverige!
I morgon är det  




3 kommentarer:

  1. Så fin du blev i håret! Här är jag riktigt vildvuxen så i nästa vecka måste jag boka klipptid. Även om ni känner att det blir kallare så njut för idag visar termometern -10 i Örebro där vi tillbringar helgen. Tur vi tog med termobyxor…,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet inte vad en klippning och färgning går på hemma, men här betalade jag ca 610 kr och det tycker jag verkar billigt. Usch ja det är kallt, men till jul vill jag ha snö, så vi får hoppas att den ligger kvar.

      Radera
  2. Så fin du blev i håret. Den temperaturen och havsutsikten hade jag verkligen inte tackat nej till.

    SvaraRadera