tisdag 30 april 2019

Valborg är här

Redan Valborgsmässoafton! Ja tänk så fort en vecka eller faktiskt en månad går, redan har vi varit hemma en månad. 
Påsken har vi klarat av på hemmaplan, med hosta och snörvel. Bjudna var vi till våra vänner på påskafton och då fick vi god mat och dryck.


Det där med matlagning är inte min starka sida, det ska vara enkelt och helst gå fort att fixa och gör någon annan maten så är jag jätteglad. Eftersom vi bor i husbilen så blir det oftast enkel mat. Ibland går jag in och gör något i ugnen, oftast för att spara på gasolen, som är betydligt dyrare här hemma än utomlands.


I fredags var vi barnvakt åt våra tre minsta barnbarn. Ingemar var lite sysslolös, så han passade på att hjälpa sonen att få dit ett staket in till grannen. Det blir annars mycket spring över till grannen och bollar och leksaker har en förmåga att dra sig dit. Nu ska väl ett staket stoppa det mesta.



Under veckan som gått har jag fått tillbaka lite av orken, så nu är delar av mina rabatter blivit rensade från ogräs. Blommorna har kommit igång i det vackra vädret. Påskliljorna är på upphällningen, men tulpaner och primulan bjuder på färger. Gullvivorna doftar gott och får nu följa med in i husbilen.



Ingemar rensade i häcken och fick hjälp av Noel. Lika bra att han lär sig, så han kan hjälpa mamma och pappa när deras hus blir klart....  med hus följer en hel del trädgårdsjobb. 😓


I måndags fick vi fint fikabesök.



Mikael har länge önskat få komma "hem", men då jag har varit så dålig, så ville jag inte smitta ner honom. Nu när jag är på bättringsvägen så var det dags för en fika. 



Vi har ju haft några fantastiska dagar med sol och värme, men ganska blåsigt, så att sitta på balkongen var inte att tänka på.... förrän nu. Alltid lika mysigt när han hälsar på och man får veta att man har varit saknad. 😍

Nu har fläkten till värmaren kommit och ska monteras dit....men mer om det lite längre fram.



Nu får vi elda här igen, så kanske blir det en brasa ikväll.
Ha en fin Valborgsmässoafton.



1 kommentar:

  1. Men, vilken vacker rabatt, den var verkligen smakfull. Trevlig Valborg

    SvaraRadera