fredag 16 augusti 2013

Regn = svamp

Äntligen kom det lite regn.... får man säga så? Jo det tycker jag, för efter en så härlig sommar, så måste det till lite regn så vi får lite svamp. Även hallonbuskarna gillar regn. Tyvärr så har tiden till att plocka hallon inte räckt till.  
Idag var vi ut en kort sväng i skogen för att kolla upp om regnet gjort någon verkan.....och det hade den.
Jag hittade inte så många, men det blev lite på en smörgås i alla fall. 


Under tiden som jag letade svamp, ja nu fanns det ju bara kantareller, så passade Ingemar på att klippa gräset, på båda sidorna om stenmuren. 


Vi tyckte det var bäst att fixa till gräset innan det blir för långt.
Nu ska vi för första gången, sedan midsommar, göra en superkort tur med husbilen. 
Som alla vet så är det ju surströmmings och kräftpremiärer på gång.
Så till helgen kommer det att sugas och smackas en hel del.
J

7 kommentarer:

  1. Nu blev jag avundsjuk, det är ju så gott med kantareller!
    Ha det så trevligt på er husbilsutflykt
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annelie jag ska ta med så mycket som möjligt i frysen så du ska nog få smaka på dem. Bara det nu blir ett bra svampår.

      Radera
  2. Visst är det gott med Kantareller!

    Kräftor och Surströmming är det heller inget fel på!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Super gott med svamp, kräftor si så där, surströmmingen lämnar jag till de som tycker om det hihihi
    Kram

    SvaraRadera
  4. Regnet gör sitt och tids nog blir det säkert mycket svamp, ser fram mot det. Ha en skön helg i husbilen och sörpla ordentligt. Kram, 3M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi göra, kräftor älskar jag. Kan du skicka din mailadress, jag har tappat bort den.

      Radera
  5. Snart svamptider... härliga tider :)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera