tisdag 1 februari 2011

Grottfolket

Nu har vi förflyttat oss några hundra meter, står på en gata inte långt från "sommarstället". När jag gick till apoteket i Torrox, gick jag en gata som som går runt en massa hotell och jag tyckte utsikten var fin och föreslog att vi skulle flytta oss dit. Vi kan se vår förra plats härifrån även Nerja. Stenplatån som såg ut som berg, inbjöd till att bli utforskad. Det man upplever som berg här, är inte berg utan småsten som är sammanfogat så det ser ut som berg. Vattnet som spolar in mot dessa, holkar ur dem så det bildas grottor. Så här ser "berget" ut i närbild. Lite blommor växer i skrevorna Jag gick ut för att fota några fåglar och hittade dessa brottboningar under trappan. Två stycken med profisoriska "dörrar", tror inte jag skulle vilja bo en natt i dom, tänk så kallt och rått när det regnar, och ibland är det inte mer än 4-9°på natten. Här har vattnet spolat bort en del av "berget". I den här grottan som är större än de andra, bor en kvinna, hon har en skylt på spanska och därför förstår jag inte vad hon skriver, men tydligen kan man lägga ett bidrag i grisen. Dator har man även om man bor i grottor och det är väl en viss tjusning med att ...... .....bo så nära vattnet När familjen kom hit ner hade dom med sig en rejäl förkylning, som Ingemar fick och nu är det min tur...igen. Bara att hoppas den inte blir så illa som för Ingemar, han har problem med hostan, men nu har jag varit på apoteket så jag får väl ta och dela medecinen med honom. Vädret idag sol vid kusten och ca +17° och lite kylig vind.

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Nu har jag spränghuvudvärk och hög feber med hosta och nästäppa, så att jag klarade vistelsen hos er var mog bara pga alvedon och ipren. Har inte tagit det sedan i lördags kväll och det märks nu. Hoppas ni blir bra snabbt utan alvarliga komplikationer. Tveka inte på att söka läkarhjälp om det blir allvarligt. Svinflunsan har sin peak nu! Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. vilka härliga bilder!! Usch ja...krya på er och sätt i er frukt och vitaminer och allehanda bra!
    Hosta ja - usch...så irriterande!!

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder som vanligt!
    Bor det verkligen folk i dessa grottor o i s fall ...Är det medelklass... eller något annat folkslag? FRÅGAS?
    Hls från anonyma Kurt.

    SvaraRadera