torsdag 8 juni 2023

Besök av syskon och barnbarn.

 Nu fortsätter vi med vad som hänt under resten av veckorna. 

Barnbarnet Alvin hade fyllt 3 år och det firades till helgen eftersom alla jobbade och han var på dagis. I paketen var det ett tält och en stol och så klart en massa småprylar. Glad var Alvin och tillbringade en hel del tid i tältet.


Sedan blev det hemgjord glasstårta och inte bara en utan 4 stycken, med olika smaker och jättegoda.


I förra veckan kom min syster, som bor i  USA, med buss från Stockholm efter besök hos dotter och barnbarn.


När Michael hörde att Anita hade kommit så ville han naturligtvis komma hit och träffa syrran. Som vanligt hade hon med sig present i form av en klocka till honom. Bråttom hade han att öppna paketet med hjälp av sin assistent. 😀


Sedan blev det mycket kramar och han talade om hur mycket han hade saknat henne. 


Jag hade funderat mycket på vad jag skulle göra med alla mina tyger. Jag syr ju inte så mycket numera, bara lite till barnbarnen. Vi kom på att vi kanske kunde ordna ett Tygloppis. Anita är duktig på det här med att texta så det fick bli hennes jobb.


Michael kom på ett överraskningsbesök och han var på ett strålande humör.


Ibland får vi ställa upp som barnvakt och den här gången firade mamma och pappa 10 år och 6 år som gifta, så Noel och Alvin fick vara hos oss, när de skulle ut och äta. Härligt väder och då är det gott med glass.


I trädgården växer det så det nästan knakar, mina Iris bjuder på mycket blommor och vallmon har börjat slå ut.


Skylten har kommit upp, men tas ned när vi har stängt.


Nu ska vi fortsätta att planera för stort släktkalas i vår trädgård. 
Ha det gott alla där ute i värmen, klaga inte utan njut så länge den varar.......man vet aldrig när regnet kommer. 😁


1 kommentar:

  1. Så skoj att få syskonbesök, speciellt när ni troligen inte kan ses så ofta. Jag hade också fulla garderober med tyger när jag flyttade från Varnhem efter att ha sytt det mesta till både flickorna och mig. Dessa kom en kvinna och hämtade till en grupp i kyrkan i Falköping som sydde främst barnkläder till barnhem i bl a Rumänien. Så skoj när jag fick massor med bilder på de färdiga alstren.
    Ha det fint i sommarvärmen.

    SvaraRadera