måndag 22 september 2014

Grönt kort mm

Vi fortsätter med våra förberedelser inför resan. Grönt kort beställt och extra försäkring för övervintringen ett måste. Falcks assistans betald.
I datorn har vi nu laddat ner lite tidningar via Readly, bra att kunna läsa utan att vara uppkopplad via internet.


Bara nu min förkylning och hosta kunde försvinna så man får lite mera ork.

Blir lite ..nä mycket sur på Resebokhandeln. Beställde karta och böcker från dem för över 800 kr. Inget har kommit, men pengar har de dragit från mitt konto via Payson. Har mailat dem flera gånger och de säger att de har skickat paketet den 27/8 och de har inte fått något i retur, om adressen varit felaktig.
Nu vet jag inte hur eller vad jag ska göra för att få tillbaka mina pengar. Trodde det var säkert att betala via Payson. Kan det vara posten som krånglat någonstans? 
Det här är ingen bra reklam för Resebokhandeln tror inte jag kommer att beställa från dem någon fler gång, de tycks inte vilja hjälpa mig heller.

Nu fortsätter vi planeringen och förberedelserna, snart väntar läkarbesök för oss båda. 

10 kommentarer:

  1. Tråkigt när det inte fungerar!

    Jag litar inte på posten.
    De har bevisligen slarvat bort försändelser för mig!
    Jag har inga räkningar via posten längre, går ej att lita på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. synd då........kanske kan reklamationsnämnden hjälpa till?!

    SvaraRadera
  3. Trist när det inte fungerar. Vi har också tittat på tidningar via Readly idag. Verkar kunna vara ett viktbesparande sätt att få med sig en del olika tidningar på. Hoppas ni får hjälp hos läkare i morgon. Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Mycket att styra med... men såå tråkigt med det ni beställt på Resebokhandeln. Tror posten kan vara boven... de har slarvat bort paket och brev mer än en gång för mig. Hoppas det löser sig - 800 är mycket pengar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hoppas paketet och pengarna löser sej, många konstiga saker händer.

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen det löser sej med beställningen! Och att du blir riktigt kry snart :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Aj då det är trist när man inte får det som man har beställt. Speciellt när man är påväg och vill ha de sakerna med sig, grrr. Bråka lite med posten så kanske ni får sakerna innan avresa.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för ära reseberättelser.
    Vi håller också på att förbereda vår Spanienresa tills i nästa månad.
    Vi får en utökning av vår reseförsäkring via Folksam som medlemar i Husblsklubben.
    Dvs. de 45 dagar som är inbakat i hem o villaförsäkringen blir till 185 dagar när man reser med husbilen.
    Vi ses ev. der näre.Vår husbil Hymer 710 HBK # 125
    Hälsnigar
    Paul o Esther
    Hörby

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att det inte fungerar när man har beställt och betalat för en vara.

    SvaraRadera
  10. Roligt med förberedelser! Vi ska iväg på långresa med husbilen i Europa om två månader och har också börjat försiktigt med förberedelser. Vad är det för typ av extra försäkring ni beställer? För husbilen eller för er själva?

    SvaraRadera