söndag 28 september 2014

Fortsatta förberedelser

Nu är jag på bättringsvägen och har börjat få lite mer av min röst tillbaka, även om den är skrovlig :)
Under veckan som gått har vi haft besök (nu smittar jag nog inte längre) av både Mikael, barnbarn och barnbarnsbarn. Mikael har ju varit van vid att komma hem flera gånger i månaden under sommaren och nu var det länge sedan han var hemma, vilket han också talade om för mig.
Jag har nu talat om för honom att vi ska ut och resa med husbilen igen, så det kommer att dröja länge innan vi ses igen, tur att internet och Skype finns :) 


Barnbarnet Liam har hunnit fylla 3 år och vi var där på kalas.


"Det bästa man har sätter man på bordet"....Lillasyster Stella har vuxit i sommar och kommer tyvärr inte komma ihåg oss när vi nu blir borta så länge.


I veckan har vi också hjälpt yngsta sonen med hans flyttning. 
Nu står hela hans bohag hemma hos oss....tur vi inte är hemma. 
Blir nog att sälja på blocket en hel del till våren :)
I fredags var vi till JR Larmcenter och monterade in fast gasolflaska för 4044 kr.  Fick även omkodning av våra larmnycklar då en av dem slutat fungera. Nu ska det väl inte bli några problem med tankning av gasolen, 4 adaptrar följde med samt lista på GPL stationer i Sverige.
I helgen har båten tagits upp och bryggan, som var kvar.


På torsdag hoppas vi att vi ska kunna starta vår resa mot söder och förhoppningsvis lite varmare väder.

1 kommentar:

  1. Så skönt att du är på bättringsvägen och kan slutföra allt som skall förberedas inför avresan. Då ses vi på vägen ner till Tyskland.

    Krya på Dig!

    SvaraRadera