tisdag 28 september 2010

Vägval och sevärt

Nu börjar det närma sig. I somras tyckte jag att vi skulle ta färjan Trelleborg - Sassnitz, men det var då det, när det var varmt. Måste erkänna att jag är ingen älskare av båtar och vatten, så nu har jag planerat om. Det blir nog den vanliga vägen Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Jag kom på att nu börjar höststormarna och då vill jag inte vara för länge ute på sjön....kan nog kalla mig för landkrabba. Så vad har jag då gjort? Jo suttit vid datorn och kollat vägar och sevärt (har fått lite tips om vad vi inte ska missa) och ställplatser. I Italien ska vi prova på Termalbad (varma källor) en av dessa kan ni läsa om här. I Österrike har vi ett av Europas högsta vattenfall. Om ni inte kan läsa språket så använd Googles översättning den använder jag jämt eftersom jag är så dålig på språk. Om någon som har tips på ställen som behöver besökas...så tas de tacksamt emot. Planeringen fortsätter.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att sitta och planera! Nu blir man sugen på att ge sig ut och resa... När bär det av?

    SvaraRadera
  2. Vi tar alltid Öresundsbron och sedan Rödby-Puttgaarden. Då blir det bara 1 färja och den tar inte lång tid. Jag är inte heller förtjust i långa båtfärder. Vi har ett bropass och då åker vi billigt på bron.

    SvaraRadera