onsdag 17 januari 2018

Planering på gång.

Ute snöar det till och från.....kan vintern vara på gång? Någon riktig vinter har vi inte haft här nere i Ulricehamn på flera år. Riktig vinter är för mig minst 30 cm snö och -5 gr. När vi för första gången skulle övervintra utomlands 2010-2011 då blev det riktig vinter här hemma. Jag tror till och med att sonen, som skulle sköta om huset, fick gå upp på taket och skotta av snön. Det har vi inte behövt sedan dess. 😀
Ja vad gör man då när vädret är som det är? 
Jo vi börjar planera för en vårresa den här gången.
Idag kom de böcker jag skickat efter och i mars går resan ner till de två öarna Korsika och Sardinien med husbil.


Visserligen måste vi åka färja och som ni vet så gillar jag inte båtar något vidare. Men vad gör man inte för lite nya upplevelser och turen över tar ca 4,5 timmar och det kan jag nog stå ut med (om det blir en lugn överfart).
Värmen där ligger ett par grader under Spaniens, men vi är inga som älskar +25 gr för oss är +15 till +19 helt ok. Och ska vi uppleva lite natur och historik då vill vi inte ha +25.
Nu ska vi läsa på lite och även söka på datorn spännande platser att besöka i de två länderna Frankrike (Korsika) och Italien (Sardinien).
Häng gärna med oss när det blir dags.


8 kommentarer:

  1. Gillade verkligen Korsika! Sardinien har vi kvar att besöka :-)
    Planeringen hör till det bästa tycker jag. Man ska kolla in vad man helst vill se, och sen hålla öppet för improvisation.

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att följa er! Själva åker vi ner till Spanien/Portugal om tre veckor.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den valda tidpunkten, det skulle jag också gilla. Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Men åh vad spännande! Vi älskar både Korsika och Sardinien! Kanske Korsika lite mer (så vilt och vackert!) men båda öarna är fina! Vi var där lite senare på året, juni, juli. Det jag kan säga var att några campingar inte öppnat när vi kom i början på juni, så kolla öppettiderna! I övrigt väldigt fina öar!

    SvaraRadera
  5. Låter intressant, får hamna på listan.
    Ha det gott. Kram 😎

    SvaraRadera
  6. det var ju oväntat med tanke på din rädsla för båtar, men kul att se något nytt!

    SvaraRadera
  7. Verkar härligt,nåt för er att se fram emot!

    Ha det gott o planera på....

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får en bra överfart och sedan blir det spännande att följa er.

    SvaraRadera