söndag 7 augusti 2016

Sommarens bär

Finns det något godare än att plocka smultron från de egna plantorna. :)
Egentligen har jag ju satt smultronplantorna för barnbarnen och andra småttingar på besök, men när jag ser de röda fina bären kan jag inte låta bli att ta några själv. :)
De första smultronen som kommer runt midsommar är oftast mycket små, men .....de som kommer nu, på den andra blomningen, är dubbelt så stora.


I år planterade jag en planta, som utfyllnad, i min kruka....haha.....den tog över och levererar nu jättefina bär, som barnbarnet Noel har hittat i rätt höjd dessutom.


Nästa år ska det bli fler smultronplantor i kruka. 
För några år sedan, när vi hade varm höst, kunde vi plocka stora fina smultron långt in i november. Vem vet... kanske det kan bli så i år igen? 

3 kommentarer:

  1. Men så perfekt med smultron i en kruka

    SvaraRadera
  2. Bra höjd för barnbarnet med smultron i kruka!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det gott med smultron, känns lite lyxigt med dom bären. Finns mycket smultron ute i marken också i år.
    Kram

    SvaraRadera